vendredi 23 mars 2012

Les étendues - Dominique A

This song always makes me think of Alain Bashung. It was released in 2009, 
the same year that he died .... English translation below.



Des étendues
Dominque A

Des étendues
The expanses
J'en veux encore
I still want
Des étendues
The expanses

Des mers à boire
Oceans to drink
Comme des draps pendus
Like drapes hanging
Au décor
In the scenery

J'en ai tant vu
I have seen them
J'en veux encore
I still want them
Des étendues
The expanses

Dehors les hommes
Outside of men
Et les tickets-
And the lost
Boisson perdus
Drink tickets

Les tours de garde
The watchtowers
Et les hauts murs
And the high walls
Hors de ma vue
Beyond my view

Au ban l'amour
Banished from love
J'aime mieux l'étendue que loi
I love the expanses more than the law
Même étendue
Even expanded
Même étendue
Even expanded

Etant entendu que sans toi
Being heard without you
Que me reste-t-il? Laisse moi
What remains for me? Leave me
Au moins encore une longue-vue
At least still a long view
Pour regarder les étendues
To look at the expanses

Des étendues
The expanses
J'en veux encore
I still want
Des étendues
The expanses

Des mers à boire
Oceans to drink
Comme des draps pendus
Like drapes hanging
Au décor
In the scenery


Aucun commentaire: